woensdag 23 september 2015

Liever niet perfect - deel 3

Hier deel 3 van mijn verhaal. Veel leesplezier!

Na nog wat tussenstoppen waar wel wc’s met wc-papier waren, zijn we in Kroatië aangekomen. Het is hier echt prachtig! En lekker warm ook. Dan zie ik ineens een bordje staan. Er staat op: camping Lissel 3 sterren. 3 Sterren?! “Mam!” roep ik. “Waarom hebben jullie een camping uitgekozen met maar 3 sterren?! Waarom geen 5? We hebben altijd in 5 sterren hotels gezeten! Een 5 sterren camping is al erg genoeg, maar 3 sterren?! Serieus?!” “Rustig Britt.” zegt mijn vader. “Een camping hoeft geen 5 sterren te hebben. 3 Sterren is echt wel genoeg hoor!” “Nou nee dus!” roep ik boos. De rest van de reis door Kroatië kijk ik boos uit het raam. Als we de camping op rijden gaan mijn ouders eerst inchecken en betalen. Anna en ik blijven in de auto zitten. Links van ons zien we een grote markt. Een van de verkopers is een wat oudere man. Blijkbaar verkoopt hij bijna niks, want elke keer als er iemand voorbij loopt smeekt hij hem of haar om iets bij hem te kopen. “Ach wat sneu, dat mannetje.” zegt Anna. “Het is gewoon een vieze bedelaar.” zeg ik. “Doe niet zo onaardig Britt, ik ga hem wat geld geven.” zegt Anna en ze stapt de auto uit. Ik zie dat ze de man wat geld geeft. De man is heel erg blij met dat kleine beetje geld. Pff, bedelaar. Mijn vader en moeder stappen de auto weer in en we rijden naar onze plek. Als we daar aankomen stapt iedereen de auto uit. Als ik uitstap voel ik dat ik op iets zachts stap. Ik til mijn schoen op en begin te gillen. Er ligt een kronkelende worm van ongeveer een halve meter op de grond! “Gadverdamme!” roep ik. “Ah nee! Nu is die worm dood!” roept Anna verdrietig. Ik loop snel naar een stuk grond zonder beesten erop. Zo gauw mijn ouders de vouwwagen uit hebben geklapt, gris ik er een stoel uit. Ik plof neer in de stoel. “Ga je niet helpen met de tent?” vraagt Anna. “Eh, jullie zijn degenen die voor een tent kozen hoor, ik niet.” zeg ik. “Goed, dat doen we het wel met zijn drieën.” zegt mijn moeder. Ik luister naar de fluitende vogels om me heen. Al snel val ik in slaap. Als ik wakker wordt zie ik dat mijn ouders en Anna bijna klaar zijn met de tent. Er moeten alleen nog maar wat haringen in de grond geslagen worden. Als dat klaar is, roept mijn vader: “Goed gedaan familie!” Mijn vader, moeder en zus geven elkaar een knuffel. Op dat moment voel ik me even heel alleen… 

Dat was deel 3 alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

-xoxo- Simone♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten